Începând cu 2011, românii au aflat ce este de fapt Black Friday, odată cu importarea acestui eveniment de către eMag. Începutul a fost timid, dar promițător, ceea ce a făcut ca de la an la an numărul magazinelor participante să crească spectaculos, și odată cu ele numărul de categorii, dar și de produse ce beneficiau de reduceri surprinzătoare. Black Friday este evenimentul cu cele mai mari vânzări din an. Magazinele ajung la cifre record. Practic într-o singură zi reușeșc să depășească încasările pe o lună normală.
Ceea ce puțin știu este că magazinele încep pregătirile cu mult timp înaintea acestui eveniment, încercând să remedieze cu fiecare an greșelile experienței anterioare, și asta pentru că se pune tot mai mult preț pe satisfacția clientului. Este al cincilea an în care se va organiza Black Friday și sunt convinsă că vom avea parte de multe surprize din partea magazinelor. Emag este magazinul ce a reușit să se impună în fiecare an prin numărul de produse vândute, dar și prin încasări, iar acest lucru se datorează unor strategii bine puse la punct.
Spre exemplu, în 2011, eMag organiza pentru prima dată Black Friday. Deși evenimentul nu era cunoscut pentru multă lume, acesta a fost un real succes. Totuși, problemele de natură tehnică s-au ținut lanț, dându-le bătăi de cap organizatorilor. În 2012 deja Black Friday era pe buzele unui număr semnificativ de consumatori, ce toceau conștiincios tasta F5, o dată la câteva secunde pentru a fii primii care profită de reducerile fabuloase, ”cu stoc limitat”. De această dată eMag avea concurență, dar și experiența unui an de organizare BF. Însă, surpriză, toate magazinele au fost depășite de situație în anumite momente, când serverele nu mai făceau față traficului impresionant de vizitatori.
2013 a fost anul strategiilor inspirate. Dacă în mod normal toți ne așteptam ca ultima vineri din luna noiembrie să fie ziua în care somnul dispărea undeva de pe la 6 dimineața, pentru a lua pulsul primelor promoții, ei bine eMag anunța aproape de jumătatea lunii noiembrie că vor organiza Black Friday cu o săptămână mai devreme, mai exact pe data de 22 noiembrie, motivând că ultima vineri din lună ar fi precedată de sărbătoarea de sfântul Andrei și de Ziua Națională a României(decretate ca zile libere), ceea ce ar îngreuna livrarea coletelor la timp. Cu siguranță mișcarea a fist extrem de bună pentru ei, dar și pentru magazinele ce s-au aliniat destul de repede noului trend.
2014 a fost anul în care magazinele s-au pregătit cel mai bine, serverele au rezistat cu stoicism valului de vizitatori. Cel puțin în marea majoritate a cazurilor, ceea ce înseamnă că magazinele și-au învățat foarte bine lecția. Și de această dată Black Friday s-a organizat cu o săptămână înainte de sfârșitul lunii, și asta pentru că cei mai mulți români își planifică mici concedii pentru sfărștul lunii, având în vedere că nu lucrează în cele două zile de sărbătoare.
Pentru 2015 o parte dintre magazine au anunțat în mod oficial data la care se va organiza Black Friday și perioada de desfășurare(unele magazine organizează un Black Friday prelungit), însă există și magazine care nu au anunțat încă data de participare în mod oficial. eMag este unul dintre acestea, dar șe speculează că ar organiza BF pe data de 20 noiembrie.
Lista magazinelor participante la Black Friday 2015 și data de desfășurare a evenimentului:
IT &C
- Yellowstore – 20-22 noiembrie,
- Utok – 20-22 noiembrie,
- Pcmadd – 20-22 noiembrie,
Fashion
- StarShiners – 20-22 noiembrie,
- Fashionup – 20-22 noiembrie,
- Matar – începând cu 20 noiembrie,
- dEpurtat – 20-27 noiembrie,
- InPuff – 20-22 noiembrie și 27-29 noiembrie,
- Depochic – 20-27 noiembrie,
- Cautceas – 20-27 noiembrie
Copii și jucării
Produse naturiste
- Vegis – 20-22 noiembrie,
Cadouri & Flori
- Cadouridetop – 20-22 noiembrie,
- Tiparo – 20 noiembrie
Sport
- Zuga – 20-27 noiembrie,
- Runningshop – 20-27 noiembrie
Lista va fi actualizată pe măsură ce magazinele vor anunța în mod official participarea lor la Black Friday 2015.